khao sok national park - Reisverslag uit Kapoe, Thailand van Gerard Marja - WaarBenJij.nu khao sok national park - Reisverslag uit Kapoe, Thailand van Gerard Marja - WaarBenJij.nu

khao sok national park

Blijf op de hoogte en volg Gerard

12 Februari 2015 | Thailand, Kapoe

De afgelopen dagen zijn we steeds meer naar het zuiden gegaan en naderen inmiddels Phuket. De natuur wordt steeds weelderiger.
Onderweg oogst vooral Gerard veel complimenten voor zijn kuiten. "Sixty-two??" en met twee handen en een blik vol bewondering kijken ze Gerard aan, hem ondertussen liefkozend in de kuiten knijpend. "From Chiang Mai to Singapore?" om vervolgens giechelend alle plaatsnamen op te noemen waar we langs zijn gekomen. En Marja ondertussen? Die bekijken ze met een blik alsof ze de hele weg bij Gerard achterop heeft gezeten.

De gesprekken met de Thai over onze fietstocht leiden ook tot mooie spraakverwarringen. De opmerking "Thailand is a beautiful country"leidt tot blijde gezichten bij mr. Yam: "you like country? " waarop hij glimlachend John Denver opzet en al meeneuriend zegt: "Me like country too!"

We zijn inmiddels in Khao Sok National Park aangekomen, wat volgens alle boekjes het mooiste natuurpark van Thailand is. Inmiddels hebben we genoten van een nightsafari en een daytrekking door de jungle, met als afsluiting koffie uit zelfgemaakte bamboebekers en zwemmen in de waterval. Slangen, spinnen, tarantula, civic cat, apen en vele soorten kameleons en hagedissen vonden we op ons pad.
Helaas voor ons gaan natuur en stilte in Thailand lastig samen.Bij een mooie rivier verstoren drie generatoren de stilte en als Gerard net probeert een mooie vogel in beeld te krijgen, laat een Thai weer luid zijn enthousiasme horen.

Morgen gaan we nog een dagtrip doen naar een prachtig meer bij karstgebergte om vervolgens onze fietstocht voort te zetten naar Phang Nga.
Overigens zijn we apetrots (heel toepasselijk hier) dat we Khao Sok op eigen kracht hebben bereikt. Ruim 6 kilometer klimmen met gemiddeld hellingspercentage van 8% als slot van een toch al heuvelachtige fietstocht.

• 12 Februari 2015 - 11:06

Loek Bosman:

Jullie gaan voortvarend te werk! Als ik zo de kaart bekijk dan schieten jullie al lekker op! Goed om te lezen dat de snelwegen zijn ingeruild voor de Natuurparken en zo'n 6 kilometer klimmen met een percentage van 8 procent lijkt me ook geen peuleschil!
    Afijn, ik begrijp wel dat jullie helemaal uit je verrtrouwde wereld zijn gestapt en het avontuur tegemoet zijn getreden! Geniet van de 'Country' en elkaar!

• 12 Februari 2015 - 12:21

Tom En Keetie:

Prachtige verhalen, jongens, met voor ons veel herkenbaars erin, ons Thaise hart gaat weer wijd open!

Khao Sok weten we nog heel goed: bungalowtjes op palen, geen elektriciteit, lezen met een schijnwerpertje. En jazeker, die pittige klim, met de constante regen als een lauwe douche.
    Over een paar dagen Phuket. Hebben er een sightseeing-rondje op de brommer gemaakt, heel aardig.
    Voor met de fiets iets te groot.
    Nou jullie toch in de buurt zijn: Phi Phi-eilanden misschien?

Nou ja, we nemen nog een Singha op jullie gezondheid.

Sportieve groet,
    Tom en Keetie

• 12 Februari 2015 - 14:10

Anneke:

Wauw.....dat doet jullie kuiten nog beter uitkomen! Al die steile hellingen! Nemen jullie wel op tijd rust? Leuk hè, als al die mensen zo enthousiast reageren, geeft weer veel energie. Jullie weer de heuvels op en af, en wij morgen duin op duin af wandelen bij Bloemendaal, is ook heel mooi.....Hopelijk zwellen onze kuiten daar ook van! Dikke kus, Anneke ( en Ruben).

• 12 Februari 2015 - 14:57

Joger:

grijze dagen hier krijgen glans door jullie verhalen. zelfs als de intensiteit van jullie belevenissen maar half zo groot is als jullie beschrijving doet vermoeden, is het nog jaloersmakend. maar ik geniet wel mee!
    Pas een maand weg en al zoveel meegemaakt; dat belooft nog wat. Veel plezier en geluk de komende tijd, en laat ons daarvan mee genieten!
    Hartelijke groet, Joger.

• 15 Februari 2015 - 20:05

Watze:

Wow, wat mooi allemaal, wat doe ik hier nog in Nederland.......