another day in paradise - Reisverslag uit Kapoe, Thailand van Gerard Marja - WaarBenJij.nu another day in paradise - Reisverslag uit Kapoe, Thailand van Gerard Marja - WaarBenJij.nu

another day in paradise

Door: gerard en marja

Blijf op de hoogte en volg Gerard

06 Februari 2015 | Thailand, Kapoe

Al ruim een week niet geschreven, deels vanwege gebrekkig internet, maar ook omdat we even niet aan jullie dachten op ons bounty island.

Maar voordat we daar aanlegden, waren we al fietsend overgestoken van de oost- naar de westkust, ofwel van Chumpon naar Ranong. Wisselende tochten, soms lang (tot zelfs 105 km), soms kort waardoor we heerlijk van de hot springs van Ranong konden genieten.
We blijven ons verbazen over het verkeer. Stel je twee fietsers voor op de vluchtstrook vam de A13 in de ochtendspits, in een land waar ze net zo hard rijden als ze praten en de rijbewijzen te koop zijn! Je snapt na zo'n dag fietsen direct waarom er hier om de kilometer een tempel staat: Boeddha (of welke god dan ook) moet overal tegelijk zijn

Sinds we zijn overgestoken, fietsen we vooral over heuvelachtige wegen met soms pittige klimmetjes. Maar eigenlijk zijn die stukken vals plat erger. Uiteraard betekent dit ook fantastische afdalingen met de wind door je haren (voorzover aanwezig en door de gaten van je helm).
Over wind gesproken, vandaag hebben we storm. En in Nederland denk je daar meteen regen en kou bij, maar hier gaat het gepaard met zon en 33 graden!

We zullen jullie niet vermoeien met de vele dingen die we hier meemaken, maar we vermelden wel even het bijzondere bezoek aan een tempel die wij de Efteling zouden noemen, inclusief sprookjesbos met aan de ene kant vredelievende mensen die Boeddha aanbaden en aan de andere kant een luguber tafereel van beelden van mensen die opgehangen werden, in de bek zaten van wolf of roofvogel, verzopen in drijfzand en ga zo maar door. En om de spannende sfeer compleet te maken, stapte Gerard op de staart van een slang. Toen hij wegschoot, bleek hij minstens twee meter lang te zijn! We hebben bewijs!

Mijn verjaardag (dank voor alle reacties!) was nog een heuse fietsdag, maar daarna voeren wij naar Kho PaYam, een klein rustig eiland, om na te genieten van de eerste 18 fietsetappes. Twee nachten werden er drie. Hoe kun je daar afscheid van nemen? Bij opkomende zon in zee zwemmen, eindeloze strandwandelingen, snorkelen en zonsondergang vanuit ons huisje.... We weten dat het koud is in Nederland, dus zullen het hierbij laten..

En als jullie willen weten of wij het samen wel redden al die weken, een kleine anecdote. Een Zweedse jongen kwam spontaan bij ons melden dat hij ons drie dagen geobserveerd had en dat het zijn grootste geluk zou zijn als hij en zijn vriendin over 30 jaar nog net zoveel plezier en geluk zouden uitstralen als wij...

Wordt vervolgd

• 07 Februari 2015 - 19:00

Ruben En Anneke:

Tjonge tjonge, het leest allemaal wel opwindend.....Geweldig, dat het zo afwisselend en verrassend is! En wat dat haar betreft, je kan beter maar geen haar op je hoofd hebben met die hitte! Scheelt ook flessen shampoo!!!!! Jongens, geniet verder, en geef je ogen goed de kost.....dikke kus van Ruben en Anneke

• 08 Februari 2015 - 14:40

Yvonne:

altijd weer leuk om jullie berichtjes te lezen, ga er vooral mee door!groetjes van yvonne

• 09 Februari 2015 - 12:42

Wim Tamboer:

Fantastisch verhaal wederom en met zoveel variatie. Ga samen zo door. Ook leuk om te lzeen welke weerstype jullie allemaal meemaken en wat een verschil met Nederland. En dat jullie zoveel geluk uitsralen dat hoef je mij niet te vertellen, dat had ik al wel doorgekregen.
    Samen nog heel veel goede dagen en momenten toegewenst.
    Groet Wim

Tags: