cultuurschok - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Gerard Marja - WaarBenJij.nu cultuurschok - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Gerard Marja - WaarBenJij.nu

cultuurschok

Door: gerard en marja

Blijf op de hoogte en volg Gerard

08 April 2015 | Singapore, Singapore

79 dagen fietsen, reizen en leven in Thailand en Maleisi, en nu 3 dagen lopen en rondkijken in Singapore. Wat een stad. Alle superlatieven zijn hier aan de orde. Indrukwekkend, bizar, schitterend. Het lijkt wel of alle menselijke kennis, kunde, denkkracht en energie hier samenkomen.

Drie maanden trekken door twee landen waar wel veel ontwikkeld wordt, maar ofwel niet afgemaakt of slecht onderhouden en nu drie dagen de stad van de toekomst, waar men dat wat men doet voor 100% doet.Mooi, kwalitatief goed. Het spreekt ons zeer aan. Doe iets niet of doe het goed.

Uit alles blijkt dat er niet zomaar iets wordt gedaan. De meest uiteenlopende onderdelen, als wolkenkrabbers,hightech, electronische snelweg, maar ook Little India en Chinatown, en toch zie je dat het een geheel vormt. Niet zomaar iets doen, maar eerst een plan, een idee, een doel.

We gaan niet alles beschrijven wat we hier gedaan hebben, het is teveel om op te noemen. We gingen de drie nachten hier vermoeider ons bed in dan na vele dagen fietsen. Haha.

We kijken terug op zulke mooie maanden, zulke mooie ontmoetingen en hopen met een open mind en open heart terug in Nederland te starten met een nieuwe levensfase. We zagen hier in Singapore een prachtig beeld van Dali, over de wet van Newton en de combi met openhearted en openminded. Ik zal proberen deze bij te sluiten.

We zouden hier nog heel veel kunnen terugblikken en schrijven, maar dat gaan we niet doen. Wie het wil horen, is welkom in Reeuwijk!
Wij drinken nog even een kop koffie op ons dakterras, gaan dan met een enorme rol luchtkussenfolie en plakband (gekocht in Chinatown) naar het vliegveld, om onze daar gestalde fietsen in te pakken. Daarna kunnen we nog heerlijk een aantal uur Singapore in, naar een museum, wat slenteren en een laatste Aziatische maaltijd in een traditionele foodcourt.

Slapen doen we in het vliegtuig (hopen we).

Tot gauw!!!!!!!!!!!

• 08 April 2015 - 12:36

Rudie:

WELKOM THUIS!!

• 08 April 2015 - 13:51

Wim Tamboer:

Wat een heerlijke verslagen hebben we mogen ontvangen, zeer hartelijk dank daarvoor.
    Ik kom graag een keer in Reeuwijk een kop koffie drinken en de verhalen aanhoren, wellicht met enkele collega's. Laat weten wanneer jullie weer gesetteld zijn en bezoek kunnen ontvangen.

Groet
    Wim

• 08 April 2015 - 14:37

Loek Bosman:

Goeie reis en welkom terug!! Nederland zal jullie hopelijk weer bevallen na al deze ervaringen!

• 14 April 2015 - 11:48

Wolter:

Hallo lieve mensen,
    Na zo'n prachtige avontuurlijke reis zijn jullie intussen vast weer "geland" in Reeuwijk.
    Wat een belevenissen en indrukken..nu weer een beetje acclimatiseren. Het is zo snel gegaan allemaal.
    Welkom thuis in ieder geval.
    Alle goeds, sterkte met "de draad..."
    Wolter