afscheid van Ping - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van Gerard Marja - WaarBenJij.nu afscheid van Ping - Reisverslag uit Nakhon Ratchasima, Thailand van Gerard Marja - WaarBenJij.nu

afscheid van Ping

Blijf op de hoogte en volg Gerard

21 Januari 2015 | Thailand, Nakhon Ratchasima

Ping was onze trouwe metgezel tijdens onze eerste week fietsen van Chiang Mai naar Nakhon Sawan. Hier gaat deze rivier over in de Chao Praia richting Bangkok en de zee, ons vooruit.
Het fietsen bevalt ons tot nu toe prima! Het weer is uitstekend (soms zelfs te warm), de wegen beter dan verwacht, de routes zijn goed te vinden.
Na een aantal stevige klimmetjes in de eerste dagen (tot zelfs 13%)is de route nu vlak, veelal over rustige wegen. We fietsen door het Thaise leven. Stoppen bij een klooster waar de abt het halve dorp zegent, fietsen het schoolplein op waar de ochtendgymnastiek voor de hele school net is begonnen en zijn in al die dagen pas 1 andere tourfietser tegengekomen (een Italiaan). De geuren, kleuren en geluiden van dit land verschillen zo van wat wij gewend zijn.

Met dank aan Marja zitten wij iedere dag rond zonsopgang op de fiets, hetgeen echt de mooiste tijd van de dag is om te fietsen. We fietsen gemiddeld per dag rond de 65 km, ( met de komende dagen uitschieters tot 95km), waardoor we meestal vroeg in de middag op onze bestemming arriveren. Daardoor tijd genoeg om te schrijven, lezen of, zoals eergisteren in Old Sukothai, een festival te bezoeken. Het festival vond plaats temidden van de ruines van de oude hoofdstad van Siam.

Onze accommodaties zijn iedere keer weer een verrassing. Van een prachtig gelegen bungalow aan de rivier (met badkamer in de open lucht) tot een soort cel in een voormalige gevangenis in een drukke stad. En ook dat is een deel van de charme van deze tocht, net als het iedere keer met handen en voeten bestellen van een maaltijd in de eetstalletjes langs de weg. En we leren iedere dag: we houden soms siesta in een schommelstoel bij een tempel en weten inmiddels dat de kom lauw water die je gratis bij een maaltijd krijgt, soep bevat in plaats van dat wij onze vingers erin wassen na het eten van garnalen.....

• 21 Januari 2015 - 14:32

Wim Tamboer:

Marja en Gerard

Heel leuk om jullie verslagen te lezen en vooral wat jullie allemaal mee maken. Je bent zo kort onderweg, maar denk dat julie al veel hebben gezien en ervaringen hebben opgedaan.
    Ik wens jullie natuurlijk al het goede toe en kijk nieuwsgierig uit naar het volgende reisverslag

Groet vanuit Apeldoorn (weten julie nog waar dat ligt)?
    Wim

• 21 Januari 2015 - 15:27

Frank En Nanny:

Hoi Marja en Gerard,

Wat geweldig om dit allemaal te lezen. Zo kunnen wij ook een beetje meegenieten van al het moois dat jullie meemaken op de fiets. Ook wij zijn erg nieuwsgierig naar jullie verhalen en kijken iedere dag wel even of we niets gemist hebben. Wij kijken nu al weer uit naar jullie volgende verslag.
    Veel liefs Frank, Nanny, Cindy en Laura

• 21 Januari 2015 - 15:27

Frank En Nanny:

Hoi Marja en Gerard,

Veel liefs Frank, Nanny, Cindy en Laura

• 21 Januari 2015 - 16:57

Yvonne:

zo snel alweer een berichtje van jullie, ik heb alleen gemist wie of wat ping is.
    je mag de zweep van marja best verstoppen gerard, iets anders zit er denk niet op!
    veel plezier!liefs yvonne.

• 22 Januari 2015 - 22:17

Yvonne En Rob:

Ha Marja en Gerard,
    leuk te lezen en fijn dat het goed gaat. Wij (lees: ik) kijken uit naar de sneeuw die zaterdag moet gaan vallen, haha. Geniet ervan samen.
    Lfs van ons

• 23 Januari 2015 - 00:24

Wolter:

Een week al weer onderweg: de tiid hâldt gjin skoft..En wat hebben jullie al een hoop mee gemaakt en geproefd. Mooi om te volgen tussen onze verhuisdozen :) En wat een fietsvermogen hebben jullie, ongelooflijk.. Wij volgen jullie ademloos. Liefs, Wolter en Conny

• 23 Januari 2015 - 12:15

Ruben En Anneke:

Lieve Gerard en Marja,

Wauw, wat een andere wereld, waar jullie nu fietsen......dat is iets anders dan een rondje Reeuwijkse plassen! Het doet allemaal zeer exotisch aan. Geniet jongens, en pas goed op elkaar en jezelf....We blijven jullie volgen, dikke kus, Ruben en Anneke