wat een start! - Reisverslag uit Reeuwijk, Nederland van Gerard Marja - WaarBenJij.nu wat een start! - Reisverslag uit Reeuwijk, Nederland van Gerard Marja - WaarBenJij.nu

wat een start!

Door: gerard en marja

Blijf op de hoogte en volg Gerard

16 Januari 2015 | Nederland, Reeuwijk

Hier de eerste berichten vanuit Li, een klein plaatsje waar alleen cijfers nog te lezen zijn. Verder staat alles in het Thais en spreekt zelden iemand meer Engels dan het woord hello.
Maar laten we bij het begin beginnen. Een prima reis waar zowel wij als onze fietsen ongeschonden uit tevoorschijn kwamen. Daarna anderhalve dag acclimatiseren in Chiang Mai, de stad waar wij herinnerjngen ophaalden van vijf jaar geleden, maar ook zagen hoe het toerisme hier is toegenomen.
En wat ontdekten wij toen we in alle rust van het Thaise eten genoten: dat we niet 3000 maar 4000 kilometer te fietsen hebben. Foutje, kan gebeuren..
93 etappes voor 79 dagen. Gaan we plannen (schrappen dus) of gaan we wel zien, ons motto voor deze reis?? Gerard wist het: we verzetten onze terugvlucht twee weken naar achteren(!), maar ja wie weet komt er een moment dat we naar huus verlangen.... Loslaten en maar zien dus.

Heerlijk was het om vanochtend de standaard van de fiets omhoog te doen en te gaan, onze eerste etappe van 30 km. Toen we daarna in Lamphun aan de koffie en thee (hot lemontea, maar koude mierzoete thee met parasolletje) zaten, keken we elkaar eens aan en wisten we het al. Gerard probeerde nog: "Mar, meestal doen we meteen teveel..", maar we waren het eens: de tweede etappe van 40 km kon er best nog achteraan. En dat was zo. Een leuke route,wel steeds meer versnellingen nodig en we genoten van de inkijkjes in het Thaise leven.
Niets zo leuk als een Thaise menukaart, zodat je volstrekt niet weet wat je bestelt, of een plaatselijk popconcert met gillende Thaise meiden, of een onbedoelde luxe theetent met een gratis act van twee buigende heren met handtasjes...kortom we zijn geland.!Tijd doet er niet meer toe en gevoel en geur leiden boven ratio. En dus hebben we de derde etappe er maar aan toegevoegd, maar dan opgevouwen in een soort tractor met onze fietsen bovenop. Het kostte wat energie voordat we een enthousiaste Thai daarvoor hadden gevonden, maar toen gingen we dan ook als een speer van Ban Hong naar Li. En nu hebben we net voor 12,50 euro onze intrek genomen in een eigen veelkleurige bungalow. De fietsen staan in onze kamer. Ook na de reis op het dak nog steeds ongeschonden, heeft Gerard net geconstateerd.

De kop is eraf en na deze eerste ervaringen zien wij uit naar nog veel meer.....
Liefs

• 16 Januari 2015 - 20:22

Lotte:

Drie maanden is wat mij betreft lang genoeg...! Fiets en geniet maar wat harder

• 17 Januari 2015 - 16:59

Sanne:

Hahaha oeps! Dat is wel even een klein rekenfoutje ;) Maar 1000 km meer of minder, als jullie maar een mooie reis hebben. En zo klinkt het wel! Enjoy, veel liefs

• 17 Januari 2015 - 19:10

Wolter:

De aftrap gedaan: it giet oan. Jullie zijn benieuwd wat er verder komt, Conny en ik ook. Maar wat zeker is: het (??) komt goed :)

• 17 Januari 2015 - 22:30

Loek Bosman:

3000 of 4000 kilometer? Wat scheelt het......?? Volgens mij draaien jullie je hand daar niet voor om.......en anders gaan er ongetwijfeld treinen etc. naar Singapore. Maak er vooral geen prestatietocht van en geniet met volle teugen van het landschap, de Thai en van elkaar!
    En voorlopig blijft het hier toch volop regenen.........
    Liefs van Loek

• 18 Januari 2015 - 13:52

Mama :

Met de hulp van frank kab ik nu volgen liers we gaan nu koffie drinken.
    Grroeten mama

• 18 Januari 2015 - 22:03

Inge:

Kilometer meer of minder....
    Leuk om wat te horen van jullie!
    X Inge

• 19 Januari 2015 - 19:30

Mama:

:-)

Watt fi

Dat

• 20 Januari 2015 - 13:23

Frank:

Ik denk dat mama te dikke vingers heeft :)
    De eerste kilometers zitten erop Ik hoop dat jullie tot de laatste kilometers zo blijven genieten.
    Liefs Frank

• 21 Januari 2015 - 10:33

Frans:

Maak een "boek" voor moeder Mien met alle verslagen. Maar belt nu om de dag of er al een verslag is.:). Dus Marja en Gerard stel de thuisblijvers ( beide moeders) niet teleur en zo af en toe een verslag je zenden. Zal Ma niet zelf laten type maar wel vragen of ze nog wat te melden heeft zodat ik dit in een volgende reactie kan neerzetten. Blijf daar maar lekker doortrappen en dansen op de schoolpleinen!!. Geniet en fiets met mate. Samantha en Frans